Tegnap beteg lett Kriszti, ezért én terápiáztam Lilivel koradélután. Ügyesnek találtam, de azt is észrevettem, hogy elsőre a legtöbb új feladatot nem tudja. De mégis összességében ügyes benyomást tett, mert egész szépen figyelt, a masterdek többségét tudta, és másodjára csomó feladatot megcsinált. Meg hát eleve, hogy megcsinál egy olyat, hogy állj fel és dobj puszit, az mindenképp szívet melengető. Egyre inkább úgy érzem, hogy a figyelme elterelődése az egyetlen akadálya a feladatok jó végrehajtásának. Miközben abszolút tudja a menj oda a mamához és ugráljál című feladatot, bármilyen apró érdekesség képes elterelni. Ma két barátnőm is feljött. Aki világosban jött, annak mélyen a szemébe nézett. Aki sötétedés után, arra nem volt képes figyelni, mert a lámpa fénye elterelte a figyelmét.
Ma egész nap nagyon vidám volt, sokat rohangált egy kaviccsal a kezében, és közben aji, aji-zott. Meg gyurma nyitását is kérte szóban. Tündéri volt. P. volt velük este. Miután hazajöttem kérdezte, hogy tudtam-e, hogy a számos kirakó összes számát remekül tudja párosítani. Ő azt hitte, hogy terápiás feladat. Mondtam, hogy nem, mostanában terveztem a berakását a terápiába. Sőt, múlt héten vettem elő kb. másodjára a kirakót és büszkén meséltem Gyöngyinek, hogy a nyolcast, a nullást és a kettest jól egyeztette. A hetest az egyessel, a hatos a kilencessel, és a négyest az ötössel keverte. Nem tudom, hogy gyakorolta-e vele valaki azóta, de most a hatos-kilences tévesztésen kívül mindegyik ment.
Hétvégén volt team, és olyan jó volt, mert láthattuk Évát is terápiázni. Mutatta, hogy miket lehet csinálni a NET-ben. NET, annyit tesz, mint natural envoriment teaching, vagyis a természetes közegben való tanítás. Éva olyan spontán és olyan tudatos volt egyszerre, öröm volt nézni. Lili választott játékot, ez a spontán része, de onnantól jöttek a feladatok: a tudottak persze, mert a földön azt gyakoroljuk. De persze nem kell ragaszkodni, hogy mindig ugyanazzal a tárggyal kérjük a feladatokat, minél spontánabban alkalmazzuk a tanultakat annál jobb. De ilyenkor tényleg érdemes mindent kérni, amit Lili már tud. Vagyis ő tudja a tárgyak részeit pl. ezért érdemes egy könyvben azt is kérni. Éva ilyeneket kért: hol a kislány cipője, meg utasításokat, persze életszerűeket, hogy integess a kislánynak, dobj neki puszit. Meg duplo építés színek szerint, meg saját ruhái szortírozása. Meg gyurmázás, ami Lili választása és csináltak belőle pizzát (utánzós feladattal) és utána megetették a csacsit a pizzával. Olyan játékos volt és kedves, és mondanom sem kell, hogy Lili remekül utánozta végig. Ezen felbuzdulva én is kértem tőle nem asztali helyzetben utánzást és sokkal szebben csinálta, mint asztalnál.