Ügyeske

 2009.12.22. 22:30

Tegnap beteg lett Kriszti, ezért én terápiáztam Lilivel koradélután. Ügyesnek találtam, de azt is észrevettem, hogy elsőre a legtöbb új feladatot nem tudja. De mégis összességében ügyes benyomást tett, mert egész szépen figyelt, a masterdek többségét tudta, és másodjára csomó feladatot megcsinált. Meg hát eleve, hogy megcsinál egy olyat, hogy állj fel és dobj puszit, az mindenképp szívet melengető. Egyre inkább úgy érzem, hogy a figyelme elterelődése az egyetlen akadálya a feladatok jó végrehajtásának. Miközben abszolút tudja a menj oda a mamához és ugráljál című feladatot, bármilyen apró érdekesség képes elterelni. Ma két barátnőm is feljött. Aki világosban jött, annak mélyen a szemébe nézett. Aki sötétedés után, arra nem volt képes figyelni, mert a lámpa fénye elterelte a figyelmét.

Ma egész nap nagyon vidám volt, sokat rohangált egy kaviccsal a kezében, és közben aji, aji-zott. Meg gyurma nyitását is kérte szóban. Tündéri volt. P. volt velük este. Miután hazajöttem kérdezte, hogy tudtam-e, hogy a számos kirakó összes számát remekül tudja párosítani. Ő azt hitte, hogy terápiás feladat. Mondtam, hogy nem, mostanában terveztem a berakását a terápiába. Sőt, múlt héten vettem elő kb. másodjára a kirakót és büszkén meséltem Gyöngyinek, hogy a nyolcast, a nullást és a kettest jól egyeztette. A hetest az egyessel, a hatos  a kilencessel, és a négyest az ötössel keverte. Nem tudom, hogy gyakorolta-e vele valaki azóta, de most a hatos-kilences tévesztésen kívül mindegyik ment.

Hétvégén volt team, és olyan jó volt, mert láthattuk Évát is terápiázni. Mutatta, hogy miket lehet csinálni a NET-ben. NET, annyit tesz, mint natural envoriment teaching, vagyis a természetes közegben való tanítás. Éva olyan spontán és olyan tudatos volt egyszerre, öröm volt nézni. Lili választott játékot, ez a spontán része, de onnantól jöttek a feladatok: a tudottak persze, mert a földön azt gyakoroljuk. De persze nem kell ragaszkodni, hogy mindig ugyanazzal a tárggyal kérjük a feladatokat, minél spontánabban alkalmazzuk a tanultakat annál jobb. De ilyenkor tényleg érdemes mindent kérni, amit Lili már tud. Vagyis ő tudja a tárgyak részeit pl. ezért érdemes egy könyvben azt is kérni. Éva ilyeneket kért: hol a kislány cipője, meg utasításokat, persze életszerűeket, hogy integess a kislánynak, dobj neki puszit. Meg duplo építés színek szerint, meg saját ruhái szortírozása. Meg gyurmázás, ami Lili választása és csináltak belőle pizzát (utánzós feladattal) és utána megetették a csacsit a pizzával. Olyan játékos volt és kedves, és mondanom sem kell, hogy Lili remekül utánozta végig. Ezen felbuzdulva én is kértem tőle nem asztali helyzetben  utánzást és sokkal szebben csinálta, mint asztalnál.

Címkék: játék szavak probléma utánzás terapeuta asztali elrendezés szemkontaktus beszédértés

A bejegyzés trackback címe:

https://abaterapia.blog.hu/api/trackback/id/tr821616874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása